T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / YILDIRIM - Yunus Emre İlkokulu

Etiket Sonuçları: etwinning

Nis

SINIFIMDA UĞUR BÖCEĞİ VAR

THERE  is a  LADYBUG  in MY CLASS"

eTwinning project

“Sınıfımda Uğur Böceği Var” eTwinning Projesi okulumuz anasınıfında uygulanmaya başlamıştır. 

 Projemiz Türkiye,Hırvatistan,Romanya,Litvanya,Polonya,Portekiz ve Yunanistandan 20 öğretmen ve öğrencilerle uygulanacaktır.

 Öğrencilerimiz bu projede; uğur böceği pupasını,  yaşam döngüsünü, yaşam alanlarını ve fiziksel özelliklerini öğrenecekler.

Uğur böceğinin kendini koruması ve savunması, uğur böceği yumurtaları ve uğur böceğinin yumurta bırakması gibi konularda drama çalışmaları yapacaklardır. Yaprak biti yiyerek beslenen uğur böceklerini, yumurtalarını, yavru uğur böceklerini ve ağaçlara zarar veren böcekleri tanıyacaklar.

 “Uğur böcekleri ağaçları nasıl kurtarıyor?” sorusuna fen ve doğa etkinlikleriyle cevap bulmaya çalışacaklar. Uğur böceği modeli oluşturarak uğur böceğindeki ve kendi vücutlarındaki simetriyi keşfedip simetri kavramını öğrenecekler.

Uğur Böcekleri aktiviteleri ile öğrencilerimizde; modelleme, karşılaştırma, tahminde bulunma, sıralama, ilişki kurma ve simetri ile ilgili sezgisel anlayış kavramları kazandırılacaktır.

 " There is a ladybug in my class" , eTwinning project has been started in our preschool classrooms.

 This project will be carried out with 20 teachers and their students from Türkiye, Crotia, Lithuania,Poland,Portugal and Greece. In this project, the students will learn about the pupa of ladybug,its life cycle, habitats and physical qualities

 We will make drama activities about properties of ladybugs such as protecting and defending of ladybug itself, ladybug eggs  and process of laying eggs of ladybugs

 Students will also learn the ladybugs feeding on aphids, their eggs, and baby ladybugs( semipupa) and other insects that damage trees

 They will look for an answer to " How do ladybugs save trees?" by doing activities about science and natüre

By making a ladybug model, the students will notice  symmetry in their own bodies and in the ladybugs, by this way they will learn the concept of symmetry

 By doing activities about the ladybugs, the  students will get the concept of modeling, comparision,prediction, ordering, connecting with topics, symmetry and intuitive learning.

Ock

İngilizce öğretmenimiz Duygu AÇIKGÖZ'ün 3/B sınıf ile organize ettiği "keep calm and have fun!" etwinning projesi.

Kas

3/C Sınıfı eTwinning KO RECYCLE MAN - GERİ DÖNÜŞÜM PROJESİ

May

Projenin amacı ve projede yapılan çalışmalar 

Çocuklara doğa sevgisi Doğa ile ilgili bilinçlendirme farkındalık oluşturma çalışmalarını ortak olarak sanığımızda öğrencilerimizle çalıştık.Etkinlikleri uygularken web 2.0 araçları kullandık.Kendi adıma etkinlikleri uygularken farklı teknikler kullanarak eğitimde ufkumun açıldığını hissettim.Çocuklarla uyguladığımız fasülye çimlendirme ,Çim adam ,Tohum kumbaram gibi etkinlikleri farklı uygulamalarla pekiştirmek çocukların çok hoşuna gitti.İlgisini arttırdı.

Serap Şakar Okulöncesi Öğretmeni

May

Projeye 1. Sınıf öğretmeni olarak katıldım. Proje çocukların ve benim için güzel farkındalık kattığını düşünüyorum . Doğaya daha bilinçli ve farkındalık oluşturan çalışmalara yer verildi. Proje ortakları ile güzel bir işbirliği oldu.

May

Merhaba.Ben Pembe Bostancı. Doğada Eğleniyorum, Öğreniyorum projesini Yunus Emre İlkokulu anasiniflarinda 5 yaş grubu ile yürüttüm. Bu projeyi 10 kişilik bir grupla uyguladık. Proje içinde birçok farklı etkinlik yaptık: Soğan çimlendirme,fasulye çimlendirme,tohum biriktirme,saksıya bitki ekimi ve birçok işbirlikçi etkinlik..Bu etkinlikleri uygularken de birçok web2 aracından faydalandık:Canva,chatterpix,brickapic,wordart,bloggif,photovisi,postermywall..gibi..Uyguladığımız etkinlikler 5 yaş grubuna uygundu. Bu süreçte öğrenciler çok eğlendiler ve farklı deneyimler kazandılar. Gelişimlerine olumlu yönde katkıları olduğunu düşünüyorum. Aileler de bu süreçte bize çok destek oldular.Ortaklarımız ile uyumlu çalışarak bu projeyi güzel bir sekilde yürüttüğümüze inanıyorum.

May

Projemiz olan Doğada Eğleniyorum Öğreniyorumu  4-5 yaş okulöncesi çocuklarına uygulayarak tamamladım. Projemiz öncelikle veli izinleriyle başladı. Daha sonraki süreçlerde soğan adam çalışması ile soğan çimlendirme, fasulye çimlendirme, geri dönüşümden tasarım saksılar ve bitki dikme,yenilenebilir enerji kaynaklarıyla ilgili afiş, hikaye ve kolaj çalışmaları, çim adam etkinliği, tohum kumbarası ve tohum biriktirme gibi etkinlikleri çocuklarla birlikte onların seviyelerine uygun olarak tamamladık. Çeşitli web 2 araçlarını kullanarak oyunlar tasarlayıp etkinliklerin farklı görselini sunduk. Çocukların çalışmalara keyifle katılışı projemizin ilerleyişinde büyük önem taşıdı. Doğa ile ilgili önemli bir farkındalık oluştuldu. Doğanın bitkinin önemi ve işbirlikçi çalışma çocuklar üzerinde etkili oldu. Projemiz istediğimiz süre içerisinde ve çalışmalar planlanan çerçevede tamamlandı.

May

PROJE AMACI: Okul bahçesinde yada sınıfımızda hobi bahçesi alanı belirleyip, bitki yetişmesi için uygun ortam (toprak, koruma) sağlayıp öğrencileri toprak ile buluşturuyoruz. Üretimin ve yetiştirmenin zevkini yaşıyorlar.Ve ayrıca bitkileri inceleyip sınıflandırma yapılacak. Yakın çevremizde bulunan bitkileri inceleyip hem evde hem bahçede hemde doğal yaşam alnında yetişen bitkileri sınıflara ayırıp tohum nedir nasıl yetişir vb. çalışmalarla çocuklar doğal yaşamın farkında olacaklar.

 YAPILAN ÇALIŞMALAR:

Sogan adam , çim adam, fasulye çimlendirme , yenilenebilir enerji kaynakları, geri dönüşüm saksı ve biki ekme, tohum kumbarası yapıp taohum biriktirme, ortak çalışmalar, işbirlikçi çalışmalar ayrıca Kutup Bölgesi ile ilgii Uzman davetimiz oldu . proje çocuklara doğa hakkında güzel farkındalık oluşturdu.

Yapılan çalışmalar yaygınlaştırma yapılarak gerekli sosyal medya , blogger sayfalarında paylaşıldı.

 Proje okul öncesi grubu ile yapıldı kurucu ortağım Romayadan Elena ile  2 romanya, 10 Türk ortak ile yürütüldü

Ock

Okulumuzda yapılan eTwinning projeleri kapsamında aldığımız belgelerimiz.

Ock

2021-2022 eğitim öğretim yılında okulumuzda yürüttüğümüz eTwinning projelerimiz için kalite etiketlerimizi aldık.

Ock

2022 - 2023 eğitim öğretim yılında okulumuzda yürütülen etwinning projeleri.

May

Yunus Emre İlkokulu olarak eTwinning belge törenine katılım sağladık, Avrupa Kalite Etiketimizi aldık. 16 öğretmen ve 28 proje ile en çok proje üreten okul olmanın gururunu yaşadık. eTwinner öğretmenlerimize, öğrenci ve velilerimize çok teşekkür ediyorum.

Nis

Değerlerin yaşam içinde çok sayıda işlevinden de söz etmek gerekir. Bir bakıma insan davranışlarını anlamlandırmanın yolu değerlerden geçmektedir. Bunun en önemli gerekçesi, insan davranışlarını bir takım değerlere dayanarak gerçekleşmesidir. Bu nedenle değerlerle insan davranışları arasında sıkı bir ilişki vardır. Değerler insan davranışlarını yönetirler. Diğer bir ifadeyle bir olayın nasıl gerçekleştiğini, yani arka planında neler olduğunu anlamak istiyorsak, o olayı gerçekleştiren insanların tutum ve davranışlarını yönlendiren değerleri tespit etmek ve anlamak gerekmektedir. Buradan yola çıkarak, çocuklara ve gençlere sadece bilmeleri gereken şeyler hakkında eğitim verilmemeli, insan olmak ve bir arada yaşamak konusunda da eğitim verilmelidir. Nitelikli eğitim, insanı bir bütün olarak algılar ve bilişsel alanı olduğu kadar duyuşsal alanı da içeren eğitimi destekler.

İnsanın bilişsel, duyuşsal, davranışsal olmak üzere üç boyutu vardır. Eğitimin de insanın bu üç boyutunun farkına varacak, bunları geliştirecek bir yapıda olması gerekmektedir. Değerler eğitimi, duyuşsal boyutunun bir parçası olması dolayısıyla aile ve okul eğitiminde değerlerin farkında, kişiliği gelişmiş, davranışları olgunlaşmış bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle bu eğitimin istenen sonucu vermesi için değerler eğitiminin daha nitelikli bir şekilde verilmesi gerekmektedir. Bunun için bu proje ile değerler eğitimini bir etwinning projesi ile daha etkili hale getirip çocuklarımızda farkındalık oluşturduk.

Nis

Doğayı Seviyorum, Çevremi Güzelleştiriyorum projesinde Nisan ayında Land Art çalışmaları yaptık. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili olarak bayrak çalışmamızı tamamladık. Mandal kuklalar hazırlayıp , bayramla ilgili ortak çalışma gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz zevkle çalıştılar. Çevre Bilinci webinarımızı gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz sohbet odasında buluştular.

Nis

Doğayı Seviyorum, Çevremi Güzelleştiriyorum projesi mart ayında farklı malzemaler kullanarak doğa konulu çalışmalar yaptık. Bir sanatçı tanıtımı geçekleştirdik. Dünya Su Günü konulu pano çalışmaları hazırladık. Orman Haftası konulu akrostij şiir ortak çalışmasında bulunduk.

Nis

Okur Gezer Projesi

4/H Sınıfı olarak Sınıf öğretmenleri Gülyeliz İNCE liderliğinde Okur Gezer eTwinning projesine başladı.

 

Şbt

Yunus Emre İlkokulu  3-C Sınıfı olarak, "DOĞAYI SEVİYORUM, ÇEVREMİ GÜZELLEŞTİRİYORUM" adlı e Twinning projesinde yer almaktan mutluyuz. Projeyle ilgili afiş ve logomuzu oluşturduk. Güvenli İnternet Günü etkinliklerimizi gerçekleştirdik. Panomuzu hazırladık. Ülke, şehir, okul ve öğrenci tanıtımlarımızı hazırladık. Proje etkinliklerimizi heyecanla bekliyoruz.