SINIFIMDA UĞUR BÖCEĞİ VAR
THERE is a LADYBUG in MY CLASS"
eTwinning project
“Sınıfımda Uğur Böceği Var” eTwinning Projesi okulumuz anasınıfında uygulanmaya başlamıştır.
Projemiz Türkiye,Hırvatistan,Romanya,Litvanya,Polonya,Portekiz ve Yunanistandan 20 öğretmen ve öğrencilerle uygulanacaktır.
Öğrencilerimiz bu projede; uğur böceği pupasını, yaşam döngüsünü, yaşam alanlarını ve fiziksel özelliklerini öğrenecekler.
Uğur böceğinin kendini koruması ve savunması, uğur böceği yumurtaları ve uğur böceğinin yumurta bırakması gibi konularda drama çalışmaları yapacaklardır. Yaprak biti yiyerek beslenen uğur böceklerini, yumurtalarını, yavru uğur böceklerini ve ağaçlara zarar veren böcekleri tanıyacaklar.
“Uğur böcekleri ağaçları nasıl kurtarıyor?” sorusuna fen ve doğa etkinlikleriyle cevap bulmaya çalışacaklar. Uğur böceği modeli oluşturarak uğur böceğindeki ve kendi vücutlarındaki simetriyi keşfedip simetri kavramını öğrenecekler.
Uğur Böcekleri aktiviteleri ile öğrencilerimizde; modelleme, karşılaştırma, tahminde bulunma, sıralama, ilişki kurma ve simetri ile ilgili sezgisel anlayış kavramları kazandırılacaktır.
" There is a ladybug in my class" , eTwinning project has been started in our preschool classrooms.
This project will be carried out with 20 teachers and their students from Türkiye, Crotia, Lithuania,Poland,Portugal and Greece. In this project, the students will learn about the pupa of ladybug,its life cycle, habitats and physical qualities
We will make drama activities about properties of ladybugs such as protecting and defending of ladybug itself, ladybug eggs and process of laying eggs of ladybugs
Students will also learn the ladybugs feeding on aphids, their eggs, and baby ladybugs( semipupa) and other insects that damage trees
They will look for an answer to " How do ladybugs save trees?" by doing activities about science and natüre
By making a ladybug model, the students will notice symmetry in their own bodies and in the ladybugs, by this way they will learn the concept of symmetry
By doing activities about the ladybugs, the students will get the concept of modeling, comparision,prediction, ordering, connecting with topics, symmetry and intuitive learning.
3/B Sınıfı Öğrencimiz Kübra Songurtekin kendi klasmanında karatede Bursa 1.si olmuştur. Kendisini ve ailesini kutlarız.
Yıldırım Belediyesi tarafından düzenlenen çocuk şenliği kapsamında düzenli bir futbol müsabakalarında okulumuz Öğrencilerimiz yine okulumuz öğretmeni Doğan Aydın çalıştırmıştır yapılan turnuvada okulumuz Yıldırım ilçe üçüncüsü olmuştur doğan Aydın öğretmenimize ve öğrencilerimize bu başarılarından dolayı teşekkür ediyoruz
23 Nisan ulusal egemenlik ve Çocuk bayramı etkinlikleri kapsamında 81 il den öğrencilerin yaptığı gülen yüzler temalı öğrenci resimleri Cumhurbaşkanlığı külliyesinde sergilendi Bursa yı temsilen 3 öğrenci resmî seçildi Yunus emre ilkokulu 3/K sınıfı öğrencisi Mustafa Göktürk ÖZGÜR yaptığı resimle okulumuzu temsil etti öğrencimize öğretmenimize ve ailesine verdikleri emekten dolayı teşekkür ediyoruz
Bursa ili 23 Nisan ulusal egemenlik ve Çocuk bayramı kutlamalarında Okulumuz 75 öğrenci ile çok güzel bir gösteri hazırlayarak büyük bir beğeni topladı emeği geçen öğretmenlerimize Öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür ediyoruz
Öğrencilerin eğitim ortamlarını ve öğrenme süreçlerini geliştirmek, birlikte çalışmanın önemini vurgulamak amaçlı olarak “MİNİK ELLER BÜYÜK HAYALLER” etkinliği kapsamında Yunus Emre İlkokulunda gerçekleştirdiğimiz Türk halk oyunları Aydın ve Fethiye yöresi kurslarına 50 öğrenci katılmıştır.
İngilizce öğretmenimiz Duygu AÇIKGÖZ'ün 3/B sınıf ile organize ettiği "keep calm and have fun!" etwinning projesi.
Projenin amacı ve projede yapılan çalışmalar
Çocuklara doğa sevgisi Doğa ile ilgili bilinçlendirme farkındalık oluşturma çalışmalarını ortak olarak sanığımızda öğrencilerimizle çalıştık.Etkinlikleri uygularken web 2.0 araçları kullandık.Kendi adıma etkinlikleri uygularken farklı teknikler kullanarak eğitimde ufkumun açıldığını hissettim.Çocuklarla uyguladığımız fasülye çimlendirme ,Çim adam ,Tohum kumbaram gibi etkinlikleri farklı uygulamalarla pekiştirmek çocukların çok hoşuna gitti.İlgisini arttırdı.
Serap Şakar Okulöncesi Öğretmeni
Projeye 1. Sınıf öğretmeni olarak katıldım. Proje çocukların ve benim için güzel farkındalık kattığını düşünüyorum . Doğaya daha bilinçli ve farkındalık oluşturan çalışmalara yer verildi. Proje ortakları ile güzel bir işbirliği oldu.